BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 27, 2011

Review KARAK



Malam tadi habis2 movie je Fazri tanya, "macam mane cerita tadi?". tapi disebabkan takut dan nak balik kena meredah malam kepala otak aku tak boleh nak digest.aku cakap kat dia, "besok la saya jawab soalan tu.tak boleh pikir la".hahaha..melampau.Kalau korang nak tau sinopsis korang google je la.aku malas nk tulis..kehkeh.

Tak reti aku nak rate cerita ni tapi overall,ok la.Emm aku bagi 3/5. Eh,cam banyak sangat. 2.8 je la.. 1.5 dah hilang sebab Kilaparipari. Dia berlakon memang out! Terlampau berusaha nak berlakon gedik. 0.5 lagi hilang sebab ada scene berkemban. Ingatkan cerita Yusry ni takde la babak2 murahan ni..hoh. 0.2 lagi hilang ada la kat benda2 kecik2 lain.

Scene2 seram dia cukup rempah gak r nak menakutkan aku yang tak berapa berani sangat ni..Tengok je la entry kat bawah nun betapa takutnya aku..hehe.

Babak watak Kilafairy tengah mandi nyanyi lagu "hujan oh hujan kenapa engkau turun"...sat g hantu tu turun sambil nyanyi "macam mana aku tak turun engkau panggil aku"..vavi tak vavi.memang mencarut aku dalam wayang tu.

Muka hantu dia pun tak lawak. Ada setengah cerita hantu Malaysia muka hantu dia lawak. Tapi cerita ni muka hantu dia aku memang tak berani tengok lama2. Ada satu scene hantu tu keluar aku terus tarik shawl. Kebetulan pulak butir bicara hantu tu tak berapa clear tapi ada subtitle so boleh baca tapi disebabkan aku dah tutup muka aku tak tau dia cakap ape..haha.

Tapi biasa la produk KRU kan,teknologi diorang memang up daripada pengarah2 filem Malaysia lain. Ada babak Shera Aiyob kena rasuk, dia tarik kaki Shahir ngan mamat nama Jack tu sambil terbang2. Scene tu cantik. Alah,tak reti nok royak camane tapi nampak berteknologi la babak tu.

Lepas tu kan, kalo korang tengok nanti cuba korang telek si Shahir tu. Seperasan aku la kan, dia tak berapa nak berskin-ship sangat dengan si Shera Aiyob. Dalam cerita ni dorang belakon as couple. Kat babak2 akhir selepas berakhir segala serangan2 hantu tu si Shera peluk Shahir tapi Shahir tak balas balik pelukan tu. Tapi memang perasan la yang shahir ni macam menjaga tatasusila la kunun.

Oh by the way,aku bagi extra mark kat Yusry pasal dalam babak yang pakai ramai extra, (bila dah siang polis bomba suma jumpa kereta diorang yang jatuh gaung,ramai la kunun2 orang awam yang datang tengok)extra tu suma belakon betul2. Masa Shera tu nangis2 ada orang yang pandang2 sambil cakap2. Lepas tu bila Shera jerit sumeorang pandang. Memang real. Pasal orang2 memang akan buat macam tu. Selalu pengarah kurang amek berat hal2 remeh macam ni. Yang dia buat janji extra ramai.Tapi dia tak direct betul2 apa yang diorang perlu buat and extra2 ni la yang kadang2 tak sikit banyak boleh mencacatkan cerita.

Tapi aku tak paham kenapa pembaca berita tu cakap seorang lagi pelajar masih belum dijumpai.. Sape2 yang dah tengok nanti and paham sila la explain kat aku..hehe.

P/S:tak kan lalu KARAK....haha!

2 comments:

blackchemist said...

aah ak pn xfham yg last tue...ak rse2 la..muke shiera tue da brtukar rupe..maybe muke shiere da jdik muke wife tok siang ops tok mlam tue...haha...bg ak cite die x seram tp enjoy la gak tgk...

sin.ya.ta.ya said...

alaaa..ko pon tak faham ke..habis tu sape nak explain kat kita nie~